środa, 2 grudnia 2015

Ciasteczka cynamonowe (stempelki)

kruche ciasteczka świąteczne
Ciasteczka cynamonowe (stempelki)

Ciasteczka cynamonowe to strzał w dziesiątkę tuż przed świętami. Jeśli dodatkowo dysponujecie stempelkiem takim jak ja nacieszycie swoje oczy. Mój stempelek nabyłam w Niemczech jakieś dwa lata temu i aż wstyd przyznać, bo do tej pory przeleżał w szafce. Postanowiłam wreszcie go wykorzystać, a bazą do ciastek był mój ulubiony, sprawdzony przez lata przepis. Pieczenie ciastek to świetna zabawa, a Wasze maluchy będą przeszczęśliwe, jeśli włączycie je do niej. Dla dzieci to sama radość i frajda, a własnoręcznie wykonane herbatniki tym bardziej im posmakują.
Po wystudzeniu ciasteczek na kratce możecie je dowolnie udekorować, np. za pomocą płynnej czekolady w pisakach lub lukrem cukierniczym.
ciasteczka stempelki


Przepis autorski

SKŁADNIKI:
250g mąki pszennej
130g cukru pudru
1 duże jajko
125g zimnego masła
1 łyżeczka cynamonu

Mąkę, cukier i cynamon wsypujemy do miski. Dodajemy pokrojone w kostkę zimne masło i rozcieramy w palcach. Wbijamy jajko i energicznie wyrabiamy jednolite ciasto. Formujemy je w płaski placek i zawijamy szczelnie w folię spożywczą. Wkładamy do lodówki minimum na godzinę.
Na macie silikonowej lekko podsypanej mąką wałkujemy schłodzone ciasto na grubość około 4mm i wycinamy kółka (użyłam pierścienia cukierniczego, ale nada się zwykła szklanka). Przykładamy energicznym ruchem stempel i odciskamy. Przy odciskaniu stempla liczy się szybkość i precyzja. Jeśli będziecie zwlekać ciasto za bardzo się ociepli i będzie przywierać do stempelka.
Gotowe ciasteczka przekładamy na blachę wyłożoną papierem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i pieczemy około 12-14 minut. Długość pieczenia zależy również od Waszych piekarników. Ważne, by ciasteczka tylko lekko zezłocić. Jeśli będą pieczone za długo z pewnością stwardnieją.

Bon Appétit!

kruche ciasteczka cynamonowe

ciastka ze stemplem

3 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com