czwartek, 5 listopada 2015

Syrop imbirowy

przepis na syrop imbirowy
Syrop imbirowy

Syrop imbirowy to niezwykły dodatek do herbaty, kawy, lemoniady oraz piwa. Niezwykle spodobał mi się również pomysł wykorzystania go w deserach np. lodowych, niestety ten akurat nie jest zbyt gęsty, więc nie nadaje się!
Bardzo cenię sobie imbir i jego właściwości. To w końcu jedna z najzdrowszych przypraw świata. Właściwie od wczesnej jesieni do późnej wiosy piję wodę z cytryną, miodem oraz imbirem (KLIK!), a także stosuję go do wielu dań typu curry, do dań strączkowych, zup, ciast lub do podsmażanego makaronu soba z warzywami. Imbir jest po prostu niezbędnym składnikiem w mojej kuchni!
Działa przeciwzapalnie, przeciwbólowo i chroni nas przed wirusami. Działa odchudzająco, reguluje trawienie, a zawarty w nim olejek wspomaga wydzielanie soków żołądkowych!Rozgrzewa organizm, więc warto kupować go zimą. Nawet, jeśli nie lubicie imbiru sięgnijcie po niego ze względów zdrowotnych.
Jak już wspomniałam najczęściej stosuję go do herbaty imbirowej (rozcieńczona woda z sokiem z cytryny, miodem i imbirem) i ten napój piję zazwyczaj w ciągu dnia lub wieczorem przed snem. Niekiedy zmęczenie powoduje, że nie mam już siły skrobać imbiru, kroić w plasterki, zaparzać. Dlatego wpadłam na pomysł zrobienia syropu imbirowego. Obawiałam się, że będzie zbyt słodki i mi nie posmakuje (nie słodzę herbaty), a do lemoniad i naparów stosuję miód. Jednak obawy okazały się bez zasadne. Syrop jest bardzo imbirowy i ostry, a cukier tak bardzo nie przeszkadza. Poza tym wlewa się go naprawdę odrobinkę. To taka wersja dla leniwych, kiedy nie chce się Wam powtarzać tych wszystkich czynności przy przygotowaniu naparu ze świeżym imbirem.
Plasterki imbiru po syropie można osuszyć i obtoczyć w cukrze. To nic innego jak imbir kandyzowany, który sprawdzi się jako ozdoba do ciast lub cukierek dla odświeżenia oddechu.

A może macie również ochotę na SYROP CYNAMONOWY?

Syrop imbirowy przepis


Przepis autorski

SKŁADNIKI:
4 szklanki wody
2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki kurkumy (gwarantuje intensywny kolor)
300g imbiru

Imbir myjemy i kroimy w cienkie plasterki. Jeśli nie będziemy obtaczać imbiru w cukrze to nie musimy go nawet obierać. Jeśli zdecydujemy się na obranie, zróbmy to za pomocą łyżeczki i obierajmy bardzo cienko, ponieważ pod skórką kryje się najwięcej cennych substancji.
Wkładamy go do rondelka, zasypujemy cukrem i kurkumą; mieszamy. Czekamy 15-30 minut, aż imbir porządnie się uaktywni i puści sok. Wówczas zalewamy go wodą. Gotujemy na wolnym ogniu przez 20-30 minut. Po ostudzeniu (możemy odstawić na noc w chłodne miejsce) przecedzamy syrop przez sitko dwukrotnie i wlewamy do wyparzonej, suchej butelki. Przechowujemy w lodówce lub w szafce. Cukier świetnie go konserwuje.

Bon Appétit!

syrop z imbiru

imbir syrop jak zrobic

1 komentarz:

  1. Fajnie, że podałaś przepis. Muszę sobie zrobić, jestem strasznym zmarzluchem, a imbir tak dobrze rozgrzewa :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com