wtorek, 6 października 2015

Recenzja książki Szymona Kubickiego "Facet i kuchnia"

Facet i kuchnia recenzja
Recenzja książki Szymona Kubickiego "Facet i kuchnia"


Dawno nie zamieszczałam na blogu żadnej książkowej recenzji, a akurat wpadły mi w ręce dwie wspaniałe książki. Dziś parę słów o jednej z nich. Książka autorstwa Szymona Kubickiego (zwanego Fikiem), "Facet i kuchnia. Smacznie, kreatywnie i bez glutenu".
Już od samego początku polubiłam się z tą książką. Jest pełna kolorów, warzyw i owoców. Wszystko wygląda zdrowo i bardzo zachęcająco. I choć nie jestem ani zwolenniczką diety bezglutenowej, ani też jej przeciwniczką, to przepisy zrobiły na mnie wrażenie. Ta książka jest po prostu wszechstronna.

Wstęp od którego zaczyna się książka wyjaśnia nam z jakiego powodu Szymon podjął się jej napisania. Przekonuje mnie ta filozofia i zachęca do przejścia na dietę opartą na produktach bezglutenowych. Jednak w 100% nie zrezygnowałabym z pieczywa, które tak kocham i sama piekę, dlatego brakuje mi tu przepisów na wypieki z użyciem zamienników mąk glutenowych.
W książce znajdziemy 20 rozdziałów i 130 przepisów. Uff, sporo tego. Panuje tu jednak niezwykły ład i porządek, który umożliwia poruszanie się po książce. I mimo, że to nieszablonowy podział bardzo mi się podoba. Autor zwrócił uwagę na produkty, których używa najczęściej w swojej kuchni. Sami zobaczcie:
  1. Szparagi, bób, groszek 
  2. Cukinia i kwiaty cukinii
  3. Pomidory
  4. Truskawki, maliny, jagody, wiśnie...
  5. Dynia
  6. Jabłka i gruszki
  7. Marchew i buraki
  8. Ziemniaki i bataty
  9. Pory
  10. Szpinak i jarmuż
  11. Soczewica
  12. Kasze
  13. Ryż i komosa ryżowa
  14. Mąka
  15. Jaja
  16. Sery
  17. Ryby i owoce morza
  18. Mięso
  19. Bakalie
  20. Czekolada i kakao

Jest w czym wybierać i każdy znajdzie coś dla siebie. Tym bardziej miło wertować taką książkę, ponieważ do każdego przepisu załączono zdjęcie. Są bardzo smakowite, a wiadomo, że najpierw jedzą oczy. Wszystkie zdjęcia zostały zrobione przez małżonkę Szymona, Gosię. Zdolna kobieta!I jeszcze jakiego zdolnego męża ma w domu, który gotuje tak smacznie, że tylko można pozazdrościć tego talentu. Gratuluję im wspólnego wydawnictwa i jestem więcej jak pewna, że miłośników zdrowej kuchni skłoni do eksperymentów kulinarnych i poznawania nowego.
Ta książka na pewno Was obudzi i pobudzi!

PS. Sprezentujcie tę książkę swoim Panom :-)

Do kolejnego przeczytania niebawem,
Agata
Facet i kuchnia książka recenzja

Wydawnictwo: Literackie
Oprawa: twarda
Ilość stron: 332
Cena: 49,90 zł
Data premiery: 24.09.2015

1 komentarz:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com