środa, 16 września 2015

Przepisy z dynią

dynia-przepisy
Przepisy z dynią

Właściwie sezon na dynie już nastał. Gdzie się nie obejrzę widzę jak się do mnie uśmiechają i kuszą swoją wielkością, ciężarem, kolorem i kształtem. Kocham dynie! Uwielbiam gotować zwłaszcza zupy, robić zapiekanki, dżemy i piec ciasta. Dynia towarzyszy mi cały okres jesienno-zimowy. Moje dyniowe zupy zazwyczaj powstają w spontaniczny sposób. Wrzucam do nich to, co akurat mam pod ręką lub czym dysponuje moja lodówka. Ulubione połączenia to te z chili i mlekiem kokosowym. Czasem dodam marchewkę, niekiedy pomidory lub ciecierzycę. Zawsze udaje mi się wyczarować coś dobrego. Z pewnością pokażę Wam też sposób na zimową, gęstą zupę dyniową z soczewicą. 
Do ciast najczęściej wykorzystuję surową dynię. Muszę się poprawić i przygotować mus lub puree. Dzięki temu będzie łatwiej upiec typowe amerykańskie ciasto dyniowe.
Póki co zebrałam wszystkie dotychczasowe przepisy z bloga. Mam nadzieję, że skorzystacie z co najmniej kilku przepisów.


CIASTA, BABECZKI, SYROP I DŻEM:

Ciasto dyniowe z bakaliami
Babeczki dyniowe
Marmurkowe ciasto dyniowe
Ciasto dyniowe z czekoladą
Ciasto z dynią i czekoladą
Korzenne kwadraty dyniowe
Muffiny dyniowe z daktylami i imbirem
Dżem z dyni z kardamonem

Zupa dyniowo-marchewkowa z boczkiem
Zupa krem z pieczonych warzyw
Zupa dyniowa z kasztanami
Kremowa zupa dyniowo-kokosowa
Zupa z dyni z ciecierzycą
Zupa z dyni, pomidorów i chili
Jabłkowo-dyniowa zupa krem z oliwą truflową

Zapiekanka makaronowa z dynią
Gulasz z kurczakiem i dynią
Sałatka z komosą ryżową i dynią
Gnocchi dyniowe

5 komentarzy:

  1. Same pyszności!
    Też za dynią przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę,że dynia nadaje się w wykorzystaniu do tak wielu przepisów zarówno słonych jak i słodkich.Dodatkowo smaczna i zdrowa;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com