niedziela, 21 czerwca 2015

Recenzja książki Tomasza Jakubiaka "Jakubiak lokalnie"

Jakubak lokalnie recenzja
Recenzja książki Tomasza Jakubiaka "Jakubiak lokalnie"

Tomasz Jakubiak to super gość. Taka szelma :-) To moje pierwsze spostrzeżenie po obejrzeniu kilkunastu odcinków programu telewizyjnego w stacji Kuchnia+. Niebanalne poczucie humoru, urok osobisty i pasja do gotowania. Tym bardziej ucieszył mnie fakt, że Pan Tomek wydał swoją pierwszą autorską książkę. Nie mogłam się na nią doczekać i choć miałam otrzymać ją tuż po premierze musiałam okiełznać swą cierpliwość, ponieważ pierwszy egzemplarz książki zaginął w drodze do mnie. Kto wie, może kurier okazał się wielkim fanem talentu Tomasza Jakubiaka i zwinął książkę w imię podobnej pasji :-)


Autor mówi o sobie, że jest fanem lokalności i regionalności, co udawadnia zarówno w programie jak i książce. Dania opierają się na lokalnych produktach, ponieważ Pan Tomasz przemierza Polskę wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu naszych rodzimych rarytasów. Spotyka producentów żywności, uczestniczy w produkcji tworzenia jedzenia od podstaw i obcuje z naturą.

Książka dzieli się na:

  • Dania wegetariańskie i wegańskie
  • Dania z ryb
  • Dania z drobiu
  • Dania z  mięs czerwonych 
  • Desery

To dość prosty podział, który ułatwia poruszanie się po książce. Jak wiadomo Jakubiak jest fanem mięs, wysokiej kaloryczności dań, więc tym bardziej zadziwia fakt, że pierwszy rozdział książki poświęcił wegetarianom i weganom. Wielki szacun Panie Tomaszu!
Nie przyjrzałam się dokładnie przepisom, ale co rzuciło mi się w oczy to  proste opisy i sposób wykonania, a także łatwo dostępne składniki w większości przypadków.

Szata graficzna książki jest bardzo bogata. Twarda oprawa, bardzo dobrej jakości papier i przepiękne zdjęcia Pawła Kwiatkowskiego. Przejrzysta czcionka. Jedyne co razi to lokowanie produktów i kilku znanych marek. Nie popieram tego i bardzo zdziwił mnie ten zabieg. Mam nadzieję, że w kolejnej książce, jeśli taka powstanie (a na pewno!) Pan Tomasz zrezygnuje z promowania produktów sponsorów. Zostawmy reklamy w telewizji!
W najbliższym czasie przyjrzę się książce jeszcze uważniej, ponieważ chciałabym wybrać jakiś przepis do przetestowania. Dam Wam znać jak wyszło!

Do kolejnego przeczytania,

Agata


Wydawnictwo: Egmont
Oprawa: Twarda
Ilość stron: 272
Cena: 69 zł

2 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com