piątek, 29 maja 2015

Pesto szparagowe

Pesto szparagowe-przepis
Pesto szparagowe

Pesto szparagowe to jest to!Pyszna, zielona pasta, kojarząca się z wiosną!Do pesto oprócz szparagów użyłam kilku innych składników, jakie dodaje się do tradycyjnego pesto. Jest bazylia, czosnek, oliwa, parmezan, a także porządna garśc szpinaku i mieszanka orzechów, pestek słonecznika z migdałami. Całość tworzy wyjątkową kombinację. Świetnie nadaje się do smarowania zgrillowanego chleba lub jako sos do makaronu. Pasuje do młodych ziemniaków, pizzy, chlebków z patelni, a w wersji rzadszej jako dressing do sałatek.
Jeśli chcecie ożywić jego smak dodajcie kilka listków mięty!
Zapewniam, że będziecie do niego wracać i na stałe wpisze się w Wasze majowe menu :-)
A już w kolejnym poście zaprezentuję prosty makaron z pesto szparagowym. 

Szparagi-przepisy

Przepis własny

SKŁADNIKI:
ok. 3/4 szklanki orzechów, migdałów (u mnie garść migdałów bez skórki,  garść pestek słonecznika, garść nerkowców)*
1/4 szklanki oliwy z oliwek
3-4 ząbki czosnku
garść szpinaku baby bez łodyżek
kilka listków bazylii
łyżka octu balsamicznego
250g szparagów zielonych (pół pęczka)
sok z ćwiartki cytryny
50g startego parmezanu
sól, pieprz

*do pesto użyłam tego, co miałam pod ręką. Możecie użyć jednego rodzaju orzechów, np. piniowych jak w tradycyjnym pesto lub urozmaicić pesto poprzez użycie mieszanki podobnej do mojej

Odłamujemy zdrewniałe końce szparagów, myjemy i gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem cukru przez 6-8 minut w wysokim garnku lub na parze.
Przekładamy do naczynia z lodem, żeby szparagi zachowały kolor. Kroimy na 3 części. Główki zostawiamy do dekoracji,  a resztę szparagów dodajemy do pesto.
Wszystkie orzechy i ziarna umieszczamy na suchej patelni i prażymy na złoto-brązowy kolor. Studzimy, a następnie blenderujemy na proszek. Dodajemy czosnek, szpinak, bazylię, szparagi i blenderujemy, wlewając stopniowo oliwę.  Przeciskamy sok z cytryny, dodajemy parmezan i ocet balsamiczny. Przyprawiamy do smaku.

Bon Appétit!


Przepis na pesto szparagowe

przepis na pesto szparagowe

2 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com