niedziela, 22 marca 2015

Recenzja książki "Smaki Indii" Julie Schwob

Smaki Indii, książka

Książka "Smaki Indii" Julie Schwob trafiła w moje ręce w odpowiednim momencie. Nagromadziłam sporo przypraw rodem z Indii w celu uzupełnienia kuchennych zapasów i mam niesamowitą ochotę na dania z ich wykorzystaniem.
Potrzebowałam inspiracji, a ta książka z pewnością mi ich dostarczy. Zawiera 50 przepisów na proste dania, dzięki którym udamy się w podróż do ciekawych, smacznych i gorących Indii.


Podział książki wygląda następująco:
  • Podstawy kuchni indyjskiej
  • Snaki i inne przekąski
  • Kuchnia Północnych Indii
  • Kuchnia Zachodniego Wybrzeża
  • Kuchnia Wschodnich Indii
  • Napoje i desery
  • Aneks
Przepisy nie są trudne, a bardzo dobrze opisane. Trzeba jednak pamiętać, że kuchnia indyjska to różnorodność smaków, kolorów i zanim przystąpimy do gotowania należy zaopatrzyć się w podstawowe składniki charakterystyczne dla tej kuchni. Niestety jak wszyscy wiemy dostępność niektórych składników graniczy z cudem, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Pamiętajcie o tym i zaplanujcie zakupy wcześniej, odwiedzając np. sklepy specjalistyczne.
Mnie parokrotnie podczas wizyt w Londynie udało się zrobić porządne zakupy z rąk rodowitych Hindusów. Warto kupić więcej przypraw na zapas.

Kiedy zakupy mamy już za sobą przystępujemy do gotowania. Ja najchętniej ugotowałabym wszystko. W pierwszej kolejności: Kurczaka Cafrial- kurczak marynowany w zielonej mieszance przypraw, Balchao- curry z krewetek w pomidorach, Rasam- zupa z tamaryndowca oraz desery: Bebinca-  ciasto kokosowe, Kulfi- lody z kardamonem i pistacjami, Gulab Jamun- Pączki różane.

Zdjęcia urzekają i warto zaznaczyć, że oprócz działających na wyobraźnię zdjęć potraw znajdziemy tu również fotografie uliczne.

Książka została wydana bardzo starannie. Szata graficzna, choć dość skromna przypadła mi do gustu. Kolory orientu aż "krzyczą" z każdej strony tej wspaniałej książki.
Jeśli chcecie się wybrać w egzotyczną i daleką podróż ta książka Wam to umożliwi. Seredcznie polecam tę pozycję.


Wydawnictwo: Buchmann
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Ilość stron: 141
Cena: 34,99 zł

2 komentarze:

  1. Podoba mi się, że książka jest podzielona na rozdziały zgodnie z regionami Indii, bo przecież kuchnia np. północy i południa jest różna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna ciekawa książka. Bardzo lubię Twoje recenzje, tym bardziej książek dotyczących kuchni świata :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com