poniedziałek, 5 stycznia 2015

Żeberka po amerykańsku - przepis

Pieczone żeberka z colą i ketchupem

Żeberka po amerykańsku, kto ich nie zna? W marynacie z popularnego napoju gazowanego i ketchupu, z dużą ilością pozostałych składników, które tworzą bardzo spójną marynatę i gwarantują zadziwiający smak. Oryginalnych amerykańskich żeberek jeszcze nie jadłam, ale może w niedalekiej przyszłości spróbuję u źródła :-) Póki co zostają mi te przygotowane według poniższego przepisu.
Żeberka podałam w towarzystwie surówki Colesław.


A może zainteresują Was również:
Przepis na amerykańskie żeberka pieczone

Przepis własny

SKŁADNIKI:
ok. 1kg żeberek
1 szklanka coca-coli
pół szklanki ketchupu (z dużą zawartością pomidorów)
1/4 szklanki whisky (u mnie Jack Daniels)
4 duże ząbki czosnku pokrojonego w plasterki
2 łyżki brązowego cukru
2 duże listki laurowe lub łyżeczka mielonych (u mnie mielone)
łyżeczka słodkiej papryki w proszku (u mnie pimenton dulce)
łyżeczka ostrej papryki (u mnie pimenton piccante)
łyżeczka kurkumy
łyżka suszonego rozmarynu
pieprz kolorowy (dowolna ilość)
sól

Żeberka po amerykańsku w coli

Przepis na żeberka w coli i ketchupie

Żeberka oczyszczamy i myjemy, a następnie osuszamy i solimy. Łączymy ze sobą wszystkie składniki marynaty, dokładnie mieszamy i polewamy nią żeberka (im częściej, tym lepiej). Odstawiamy do marynowania najlepiej na całą noc lub przynajmniej 4 godziny.
Naczynie z żeberkami przykrywamy pokrywką lub zawijamy szczelnie folią aluminiową. Pieczemy godzinę w temp. 180-190 stopni z funkcją termoobiegu. Następnie zdejmujemy folię i pieczemy 30 minut z funkcją grill i co jakiś czas polewamy marynatą żeberka. Pieczemy do mocnego zrumienienia skórki, przewracając je na każdą stronę.
Polewanie jest bardzo ważne, bowiem marynata wniknie w mięso i utworzy z wierzchu skorupkę.
Żeberka podajemy z powstałym zredukowanym sosem, z pieczywem, frytkami, pieczonymi ziemniakami lub z surówką colesław.

Bon Appétit!

Żeberka po amerykańsku z coca colą

Żeberka po amerykańsku z coca colą i ketchupem


14 komentarzy:

  1. Wyglądają rewelacyjnie. Pierwsze skojarzenie z żeberkami to sos barbecue a tu prosze. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiamy takie zeberka robie prawie tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam żeberka i bardzo często jadam je w domciu z rodzinką. Takich żeberek jeszcze nie jadłam, ale wyglądają bardzo smakowicie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój Połówek byłby zachwycony takim obiadkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od razu zrobiłam się głodna :-) Czy można zastąpić alkohol, czy po prostu go nie dodawać? W moim "odmiennym" stanie wole nie kombinować z alkoholem ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, w Twoim stanie absolutnie odpuść alkohol. Będzie równie pysznie :-)

      Usuń
  6. Czy żeberka wychodzą słodko kwaśne czy raczej na słodko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na moje kubki smakowe zdecydowanie słodko-kwaśne. Smak jest dobrze wyważony.

      Usuń
  7. Rewelacyjne mimo 4h w marynacie ! Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  8. czy zamiast brązowego cukru można dodać miodu ? :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com