poniedziałek, 15 grudnia 2014

Kapusta z grzybami i pieczarkami

Przepis na kapustę z grzybami

Kapusta z grzybami i pieczarkami to danie postne, na pozór bardzo zwyczajne robione najczęściej w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Z pewnością znacie ją doskonale ze swoich domów.  Podawana jest w takiej postaci najczęściej solo lub z chlebem. Również stanowi doskonały farsz, którym możecie nadziać pierogi, krokiety, paszteciki lub drożdżowe paszteciki czy kapuśniaczki. Lubię, kiedy kapusta jest konkretnie przyprawiona, dlatego dobrze, kiedy jest kwaśna! Używam też świeżo zmielonego pieprzu w sporej ilości. Na same Święta jednak przygotowuję kapustę z samych grzybów. Tylko grzyby nadają jej odświętnego charakteru. Zwłaszcza, jeśli grzyby zbiera się samodzielnie, a miałam ku temu wielokrotnie okazję tej jesieni co wiecie już z Facebooka. Zresztą zbieranie grzybów towarzyszy mi od dzieciństwa. To zajęcie bardzo mnie relaksuje i co tu dużo mówić, mam do tego oko i spryt :-)
Ale wracając do kapusty tym razem jednak przygotowałam wersję zarówno z pieczarkami jak i z dodatkiem grzybów. Mam nadzieję, że Wam posmakuje!


Już teraz zapraszam na kolejny post, a będą to drożdżowe paszteciki idealne na Wigilię do barszczu, wypełnione kapustą z tego przepisu.

Przepis na kapustę wigilijną

Przepis własny

SKŁADNIKI:
1kg kapusty kiszonej z marchewką (jeśli nie ma należy zetrzeć jedną marchewkę i dodać do kapusty)
2 duże cebule
800g-1kg pieczarek*
50-80g suszonych grzybów**
łyżka suszonego majeranku
3 listki laurowe
ziele angielskie (4 ziarenka)
sól, pieprz do smaku

* z pieczarek możecie zrezygnować i dodać tylko grzyby
**grzyby namaczamy na noc i gotujemy następnego dnia przez 10 minut. Potem kroimy. Wodę zostawiamy.

Kapustę siekamy i przekładamy do garnka wraz z listkami i zielem angielskim. Zalewamy wodą i gotujemy. Próbujemy kapustę,  czy jest bardzo kwaśna. Jeśli tak i  nie odpowiada Wam jej smak, odlewamy wodę z pierwszego gotowania (możemy ją wypić), zalewamy świeżą i ponownie gotujemy, aż kapusta będzie miękka.
W większym garnku roztapiamy masło i szklimy delikatnie posiekaną cebulę. Dodajemy pokrojone bardzo drobno pieczarki i dusimy do miękkości. Dodajemy pokrojone grzyby i wodę z ich gotowania; przyprawiamy solą, pieprzem oraz majerankiem. Łączymy z ugotowaną kapustą, mieszamy i podajemy. W razie potrzeby dodatkowo przyprawiamy.

Bon Appétit!

Kapusta z grzybami-przepis

2 komentarze:

  1. Kapusta postna na wigilijnym stole musi być koniecznie :) Ja najbardziej lubię ja z dodatkiem grochu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam świąteczną kapustę z grzybami. Podoba mi się dodatek pieczarek, które wręcz uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com