piątek, 26 września 2014

Ciasto dyniowe z czekoladą

Ucierane ciasto dyniowe z czekoladą

Czekoladowe ciasto dyniowe

Ciasto dyniowe z czekoladą powstało z potrzeby chwili i przeogromnej ochoty na coś słodkiego. Chciałam również wykorzystać rozkrojoną dynię i przetestować jakiś nowy przepis. A że uwielbiam takie ciasta to właśnie dlatego zdecydowałam się na tę słodycz.
Przepyszne, wilgotne ciasto, które umili Wam jesienne popołudnia. Naprawdę polecam i szczerze powiem, że będę częściej do niego wracać.
A do tego kawa zbożowa...mmm...:-)

PS. Już wkrótce zapraszam na kolejne ciasto dyniowe! :-)

A może zainteresuje Was:
Dyniowe ciasto czekoladowe w keksówce

Przepis stąd

SKŁADNIKI:
3 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
1 niepełna szklanka cukru
2 szklanki dyni startej na grubych oczkach tarki
2 szklanki mąki
4 łyżeczki kakao
50g gorzkiej czekolady
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 szklanka oleju (u mnie ryżowy)
szczypta soli

Foremka keksówka o rozm. 30x10 cm wyłożona papierem i wysmarowana masłem

W dużym naczyniu ubijamy na sztywno białka z dodatkiem soli. Stopniowo dodajemy cukier i ubijamy mikserem, aż cukier rozpuści się. Dodajemy pojedynczo żółtka i miksujemy. Dosypujemy kakao, mąkę, startą dynię oraz olej. Mieszamy ręcznie szpatułką do połączenia masy. Na końcu wrzucamy posiekaną czekoladę.
Masę wykładamy do foremki, wygładzamy i pieczemy 55-60 minut w temp. 180 stopni z funkcją góra-dół.

Bon Appétit!

Przepis na ciasto z tartą dynią

Dyniowe ciasto czekoladowe

8 komentarzy:

  1. jakie pyszne i aromatyczne musi być to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zapisuję się na takie ciasto dyniowe i wszystkie kolejne :) Wygląda bardzo ładnie w przekroju, aż chce się spróbować. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dynia i czekolada? Czemu nie. Przepis do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogę się wprosić na kawałeczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wiem, jak przekonam moje dzieci do jedzenia dyni :D Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto wygląda niezwykle apetycznie. Ile wspaniałych dyniowych przepisów u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com