poniedziałek, 14 lipca 2014

Mrożona zielona herbata

Mrożona zielona herbata

Mrożona zielona herbata to napój od którego nie mogę się oderwać każdego lata. Jestem wielkim smakoszem zielonej herbaty i piję ją codziennie. Zimą w wersji gorącej, latem koniecznie na zimno. Smakuje w różnych kombinacjach smakowych. Dziś prezentuję Wam najprostszy sposób i chyba mój ulubiony, bo z miętą. Nie słodzę herbaty od zawsze, więc mnie smakuje gorzka, ale Ci dla których wypicie gorzkiej herbaty jest przeżyciem traumatycznym, niech dodadzą koniecznie miodu lub osłodzą cukrem! :)
Smak ożywi również porządny plaster limonki lub cytryny.
Na zdrowie!!!


Przepis na herbatę mrożoną

Przepis własny

SKŁADNIKI:
4 torebki ulubionej zielonej herbaty lub 2 łyżeczki herbaty liściastej (u mnie TWININGS EARL GREY GREEN TEA)*
1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
1 szklanka kostek lodu
kilka gałązek mięty
ok. 1 litr zimnej wody niegazowanej

* użyjcie swojej ulubionej herbaty w torebkach lub herbaty liściastej. Robiąc mrożoną herbatę wszystko zależy od czasu i zapasów w szafkach, więc wykorzystajcie po prostu co macie. Najważniejsze by esencja była naprawdę bardzo mocna.

Zaparzamy herbatę wrzątkiem w małym dzbanku, uzyskując w ten sposób mocną esencję. Po ostudzeniu wlewamy do wysokiej butelki lub innego dzbanka, dodajemy gałązki mięty, miód do smaku (jeśli wolicie słodszą wersję) i uzupełniamy wodą. Wrzucamy kostki lodu i od razu podajemy.


Bon Appétit!

Mrożona zielona herbata przepis

Mrożona zielona herbata

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Na lato idealna. Koniecznie z miętą lub melisą i dużą ilością lodu.

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne :) Ja teraz w upaly takze siegam po kompoty, koktajle.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak :) na upały to najlepszy napój! :) Polecam też parzenie herbaty "na zimno", co prawda trwa to kilka godzin, ale na prawdę dobrze smakuje. Przyjemny blog i ciekawy, będę zaglądać, pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. na upały najlepsza , lepiej pić mrożoną herbatę niż napoje z toną cukru

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com