piątek, 2 maja 2014

Arroz con leche

Arroz con leche

Arroz con leche, czyli po polsku ryż na mleku. Znam ten deser z Hiszpanii, gdzie jadłam go właśnie w takiej wersji. Wiem jednak, że historia tego deseru sięga w głąb innego kraju, bardziej odległego, a mianowicie Meksyku.
Jakby jednak tego deseru nie nazwać, to przecież i my znamy go doskonale, ponieważ nie jedna z naszych mam gotowała nam go w dzieciństwie. Smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno. Kiedy go gotuję nie mogę się powstrzymać i wyjadam co nie co z garnka. Dziś jednak prezentuję Wam zimną wersję w szklaneczkach. Do aromatyzowania ryżu użyłam cynamonu oraz skórki pomarańczowej. To moje ulubione połączenie. Smak podkręcicie również dzięki lasce wanilii i skórce cytrynowej. Naprawdę polecam, zarówno tym najmłodszym jak i ciut starszym łasuchom :-)


Ryż na mleku z cynamonem


Przepis własny

SKŁADNIKI:
3/4 szklanki ryżu , ok. 120g *
0,6 litra mleka (użyłam 2 %)
40g cukru
1 laska cynamonu
skórka otarta z 1 wyparzonej pomarańczy
cynamon mielony do dekoracji

*użyłam ryżu arborio

Wlewamy mleko do garnuszka z grubym dnem, dodajemy cukier, otartą skórkę pomarańczową i cynamon. Doprowadzamy do wrzenia. Wsypujemy dokładnie umyty ryż i gotujemy na wolnym ogniu przez ok. 40 minut. Ryż należy mieszać, ponieważ z łatwością może się przypalić.
Kiedy ziarna ryżu wchłoną mleko należy spróbować, czy są miękkie. W razie, gdyby było lekko twardawe dolejcie jeszcze mleka, przykryjcie pokrywką i odczekajcie ok. 10 minut.
Po ugotowaniu deser studzimy i przekładamy do szklanek/pucharków. Dekorujemy go tylko mielonym cynamonem.

Bon Appétit!

Deser hiszpański przepis

Przepis na arroz con leche

7 komentarzy:

  1. pięknie podany, a w smaku musi być jeszcze lepszy! chętnie spróbuję, chociażby nawet na słodkie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak piękne zdjęcia, przepis na taki smaczny ryz też zapisałam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Arroz con leche doskonale znam. Podaję go z syropem z cukru muscovado i właśnie cynamonem. Pięknie wygląda na Twoich zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com