środa, 23 kwietnia 2014

Makaron z pieczarkami w sosie pomidorowym


Przepis na makaron z pieczarkami

Makaron z pieczarkami w sosie pomidorowym to bardzo proste i szybkie danie obiadowe. Siła tkwi w prostocie!Zaledwie kilka składników gwarantuje nam pyszny obiad w parę chwil. 
Miałam ostatnio ogromną ochotę na pieczarki, których dawno nie jadłam i przypomniałam sobie o makaronie, który robiłam kilka lat temu. Sos z pokrojoną w kostkę wołowiną, suszonymi borowikami, pieczarkami i pomidorami. Po prostu pyszne! Tym razem danie przygotowywałam dość nieoczekiwanie i nie zdążyłam odmrozić mięsa. Prezentuję dlatego wersję bezmięsną :-) Myślę jednak, że po świętach wybierzecie właśnie taką wersję, w miarę lekką i smaczną!



A może macie ochotę na Spaghetti bolognese?

Przepis własny

SKŁADNIKI:
250g makaronu (u mnie tagliatelle pasta fresca)
500g pieczarek
4 suszone grzyby prawdziwki (namoczone w wodzie przez kilka godzin)
puszka pomidorów pelati
3 ząbki czosnku
1 łyżka masła
spora ilość natki pietruszki
szczypta suszonego oregano
kilka listków bazylii do ozdoby (może być natka pietruszki)
sól, świeżo mielony kolorowy pieprz
pół łyżeczki cukru

Na patelni rozgrzewam masło i dodaję pokrojone pieczarki. Duszę do miękkości. Dodaję pokrojone suszone grzyby wraz z wodą, w której się moczyły. Dodaję pomidory i przeciskam przez praskę czosnek. Mieszam i przyprawiam cukrem, solą, pieprzem i ziołami. Gotuję jeszcze 5-10 minut.
Podaję z ugotowanym al dente makaronem. Posypuję startym parmezanem i ozdabiam bazylią lub natką pietruszki.
Lubię, kiedy w tym makaronie wyczuwa się dobrze pieprz. Smakuje wybornie!

Bon Appétit!

makaron z pieczarkami przepis

Makaron z pieczarkami i pomidorami


Pieczarkowy Tydzień 2014

3 komentarze:

  1. Pyszna klasyka! Witam ponownie w mojej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczny!!! uwielbiam taki makaron ponad wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo podobną pastę, jednak bez prawdziwków, za to z dodatkiem kaparów i zielonego groszku. Uwielbiam Twoje włoskie przepisy :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com