środa, 19 lutego 2014

Chlebki z patelni



W ostatnim wpisie obiecywałam Wam przepis na pyszne pieczywo typu Flatbread, czyli chlebki z patelni.


Są bardzo szybkie do zrobienia i mimo że robiłam je pierwszy raz to na pewno z chęcią je powtórzę. Takie pieczywo to świetna alternatywa dla chleba czy bułek, zwłaszcza kiedy nie dysponuje się czasem, a ma się ochotę na pieczywo. Chlebki z patelni są świetnym dodatkiem do curry, które ostatnio Wam prezentowałam, a także do innych sosów, past (np. HummusPasta z suszonych pomidorów) czy sałatek. Myślę, że wkrótce pojawią się nowe przepisy z ich wykorzystaniem. Wam naprawdę polecam i zachęcam do przygotowania chlebków.


Aktualizacja: od momentu zrobienia chlebków pierwszy raz zdążyłam je zrobić już parokrotnie :-)

Przepis stąd (Malwinko dziękuję!)

SKŁADNIKI:
1 szklanka mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka posiekanego oregano
pół łyżeczki soli
około pół szklanki jogurtu typu greckiego (ja dałam zwykły jogurt naturalny Danone)


Do miski wsypałam mąkę z proszkiem do pieczenia, solą, oregano, świeżą natką pietruszki, wymieszałam, a następnie dodałam jogurt naturalny. Wymieszałam łyżką wszystkie składniki, a następnie zarobiłam ciasto, które było lekko klejące. Autorka przepisu zapewniła, żeby się tym nie przejmować, także przymknęłam na to oko :-) Odstawiłam miskę z ciastem i przykryłam ściereczką. Ciasto czekało 30 minut.
Podzieliłam je na 4 częsci i na macie silikonowej każdą z nich rozwałkowałam na cienki placuszek. Delikatnie podsypywałam mąką, bo placki lekko kleiły się do wałka.
Następnie nagrzałam swoją ulubioną patelnię ceramiczną i smażyłam placki po ok. 2 minuty z każdej strony, aż zaczęły się rumienić.
Pieczywo tego typu okazało się być strzałem w dziesiątkę!


Bon Appétit!




2 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com