poniedziałek, 24 czerwca 2013

Karczek z grilla

Dziś trochę plenerowo :) Propozycja mięsna, idealna na grilla. Rozpływający się w ustach karczek marynowany całą dobę z rozmarynem i cząbrem z naszego ogrodu, w oliwie z oliwek, czosnku, miodzie, musztardzie francuskiej i oczywiście w balsamico. Reszta to już minimalne dodatki w postaci ketchupu czy hiszpańskiego pimentonu dulce.
Warto zrobić marynatę na 24 godziny lub nawet więcej przed grillowaniem. Działa to z pewnością na korzyść mięsa.



Przepis własny

SKŁADNIKI:
4 plastry karczku (o grubości ok.3,5 cm)
duża gałązka rozmarynu
duża gałązka cząbru
4 ząbki czosnku
sól morska
pieprz kolorowy

MARYNATA:
2/3 szklanki oliwy z oliwek (użyłam pół na pół z oliwą rozmarynową Monini)
3 łyżki octu balsamicznego dobrej jakości
duża łyżka miodu
łyżka musztardy francuskiej
łyżka ketchupu
pół łyżeczki papryki pimenton dulce


Mięso umyć dokładnie i osuszyć. Układać warstwowo w dużej misce, nacierając solą i pieprzem. Dodać przepołowione ząbki czosnku, świeży cząber i rozmaryn. Przygotować marynatę z podanych składników i dokładnie polać nią mięso. Przykryć szczelnie folią i wstawić do lodówki najlepiej na 24 godziny przed grillowaniem.
Grillować po kilka minut z każdej strony i podawać z ulubioną sałatą i pieczywem.
Ja preferuję podanie karczku z sosem czosnkowym i świeżym chlebem.


Bon Appétit!


Tak to jest fotografować nad rozgrzanym grillem :) Zero ostrości!


5 komentarzy:

  1. Pyszności! coś w sam raz dla mojego Męża - Króla Grila :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. Karczek musi być z zestawieniu z rozmarynem, musi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mojego Faceta byś kupiła;) smakowicie wygladaja

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, pycha, pycha !
    <3

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowity kawałek mięsa :) Ślinka cieknie!
    Tymczasem ja wróciłam ze szpitala i chwalę się swoją pierwszą tartą :) Zapraszam dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com