niedziela, 7 kwietnia 2013

Sałatka ziemniaczana z koperkiem

Kolejna pyszna sałatka z młodymi ziemniakami do wypróbowania. Pamiętam, kiedy robił ją mój dziadek. Ja oczywiście z biegiem lat trochę udoskonaliłam przepis. Po składniki nie musicie lecieć specjalnie do sklepu, ponieważ gwarantuję, że wszystko macie w domu. Ziemniaki, ogórki konserwowe, papryka?Macie?To robimy! Proste i szybkie, a jakie smaczne!



Przepis dziadka z modyfikacjami

SKŁADNIKI:
1/2 kg młodych ziemniaków
kilka dużych ogórków konserwowych (najlepiej z domowych zapasów)
słoiczek papryki konserwowej (użyłam własnej papryki ze spiżarni)
duża cebula
pęczek koperku (użyłam mrożonego)
pół szklanki oliwy z oliwek
3 łyżki octu winnego czerwonego+ 3-4 łyżki wody z ogórków konserwowych
sól morska
świeżo mielony pieprz


Ziemniaki wyszorować dokładnie i ugotować w mundurkach. Odcedzić i ostudzić, a następnie obrać i pokroić w mniejsze cząstki. Najlepiej by ziemniaki nie były bardzo miękkie, rozlatujące się, bo wtedy nie pokroimy ich w ładną kostkę.
Cebulę drobno siekamy, ogórki i paprykę kroimy w kostkę i całość mieszamy.
Solimy, dodajemy świeżo mielony pieprz, a następnie polewamy oliwą wymieszaną z octem winnym i wodą z ogórków. Wrzucamy posiekany koperek i mieszamy.
Sałatkę najlepiej wstawić do lodówki na ok. godzinę, a przed serwowaniem wyjąć, żeby postała w temp. pokojowej.

Bon Appétit!


3 komentarze:

  1. Uwielbiam właśnie takie sałatki :)
    Ta pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbuję, kiedy będą młode ziemniaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie się prezentuje. Te kolorki, aż robię się głodna:)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com