czwartek, 4 kwietnia 2013

Sałatka z ziemniaków z groszkiem i serem pleśniowym

Sałatka  z młodych ziemniaków to w miarę szybkie danie, które możemy przygotować ekspresowo, jeśli ugotujmy poprzedniego dnia ziemniaki. Oszczędzamy czas, a w nagrodę otrzymujemy pyszny i lekki posiłek, który mnie w zupełności zastępuje obiad.
Czuję już wiosnę w powietrzu (mimo śniegu i niesprzyjającej aury), dlatego zmieniam dietę. Mój organizm nie domaga się już mięsa, rozgrzewających zup, czy sytych gulaszy. Od tej pory musi być zdrowo i kolorowo. Czas na porządki nie tylko w szafie, ale także na talerzu. 
Sałatka powstała według mojego pomysłu, kiedy na bazarku zobaczyłam pierwsze (co prawda zagraniczne) młode ziemniaki. Poza tym wykorzystałam wszystko, co akurat miałam w spiżarni i lodówce.



Przepis autorski

SKŁADNIKI:
400 g małych młodych ziemniaków (kupiłam cypryjskie)
1 puszka tuńczyka (ja użyłam białego tuńczyka ze słoika)
szklanka ugotowanego zielonego groszku (użyłam mrożonego)
garść roszponki (lub młodego szpinaku)
kawałek sera pleśniowego (użyłam półtwardego z niebieską pleśnią DORBLU)
kilka suszonych pomidorów z zalewy

DRESSING:
pół szklanki oliwy z oliwek EV
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka octu winnego (czerwonego)
1 łyżeczka musztardy francuskiej
1 łyżeczka miodu
sól morska
pieprz kolorowy świeżo mielony



Ziemniaki wyszorować i ugotować w mundurkach. Wystudzić i obrać, a następnie pokroić w większe cząstki. Dodać umytą, odsączoną  i porwaną na listki roszponkę i delikatnie wymieszać. Wyłożyć tuńczyka dobrze odsączonego oraz pomidory suszone pokrojone na mniejsze kawałki. Dodać ugotowany groszek.
Moja uwaga: po ugotowaniu wkładam groszek do wody z lodem, by zachować jego piękny zielony kolor. Ułożyć ser pleśniowy pokrojony w kostkę. Polać dressingiem.

Bon Appétit!




A to zdjęcie znacie już z mojego Fan Page'a, na który serdecznie Was zapraszam!


                Jeśli szukacie innych pomysłów na sałatki zapraszam tutaj


5 komentarzy:

  1. wiosenna kompozycja na talerzu :) ten groszek mnie bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, akurat mam wszystkie składniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie wygląda, z przyjemnością wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam wczoraj, z malutkimi zmianami, pyszna wyszła. Dziękuję za podzielenie się smacznym przepisem. :)))

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com