poniedziałek, 11 marca 2013

Curry z bakłażana z ryżem jaśminowym

Pamiętam, kiedy Nigel Slater w swoim programie na BBC przygotowywał to danie. Oczy zaszły mu łzami, bo przedobrzył z przyprawami. Ciągle dolewał jogurtu naturalnego by zniwelować ostry smak curry. Dodał go naprawdę dużo. Trochę mnie to nawet rozśmieszyło, bo odwracał się od kamery by ukryć załzawione oczy, ciągle też chrząkał i dolał chyba litr jogurtu :)
Ja nie zrobiłam tej potrawy na ostro, a w każdym razie mniej więcej :)



w/g przepisu N. Slatera z moimi zmianami

SKŁADNIKI dla 2 osób:
1 duży bakłażan
2 duże cebule
puszka pomidorów pelati (w oryginale świeże pomidory)
połowa papryczki chili
1 łyżeczka curry w proszku
1 łyżeczka kurkumy
szczypta cynamonu
szczypta  (ok. pół łyżeczki) kardamonu
3 cm kawałek imbiru starty na tarce
1 posiekany ząbek czosnku (w oryginale brak)
sól, pieprz
3 łyżki oleju ryżowego
garść posiekanej świeżej natki pietruszki

oraz:
ryż jaśminowy do podania
liście mięty (opcjonalnie)

Bakłażana umyć i pokroić na plastry, a następnie na połówki. Posolić i odstawić na ok. 30 minut by puścił wodę. Przepłukać dokładnie w zimnej wodzie i osuszyć.
Rozgrzać patelnię lub wok z olejem i podsmażyć bakłażana. Dodać posiekane cebule i papryczkę chili. Wsypać wszystkie przyprawy łącznie z czosnkiem i imbirem. Smażyć. Kiedy przyprawy oddadzą swój aromat, a bakłażan będzie miękki i lekko zecłocony, dodać pomidory pelati, wszystko dobrze wymieszać i dusić ok. 20 minut. Pod koniec gotowania dodać sporą ilość natki pietruszki. Możemy zostawić kilka listków do dekoracji dania przed podaniem. Ewentualnie użyjcie mięty, która komponuje się w tym daniu rewelacyjnie.
Jeśli potrawa wyda Wam się za ostra proponuję dodać jogurt naturalny, należy jednak uważać, by się nie zważył.
Curry najlepiej serwować z ryżem.


Bon Appétit!



8 komentarzy:

  1. Uwielbiam curry! Wspaniałe, aromatyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe i jeszcze to kuszace zdjęcie !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozumiem, że sposób przygotowania celowo nie został opublikowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ostatnio chochliki na blogu! Ciągle coś się dzieje! Bardzo przepraszam i już poprawiam! :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję! Przepis wydał mi się bardzo ciekawy, łączy wiele z lubianych przeze mnie składników, ale miałam wątpliwości, jak go dokładnie wykonać :)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że przepis przypadł do gustu!Danie rzeczywiście jest pyszne i bardzo aromatyczne :)

      Usuń
  4. Zjadłabym z ogromną chęcią takie curry na obiad:)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com