czwartek, 14 lutego 2013

Krewetki po hiszpańsku z czosnkiem i chili

Jeśli szukacie prostego sposobu na krewetki (a wiem, że tak, bo dostałam kilka maili w tej sprawie), z tego przepisu będziecie bardzo zadowoleni. To właściwie przepis pochodzący z Hiszpanii. Dla mnie idealny. Właśnie w tej formie najczęściej  jadam krewetki, które uwielbiam i mogłabym jeść non stop. 
Kupuję krewetki tiger, wstępnie obgotowane. Dodaję czosnek i chili, a także sporą ilość natki. Nie bez znaczenia jest oczywiście dobrej jakości oliwa z oliwek, której dodaję dużo, ponieważ lubię maczać w niej świeżą bagietkę.
Dziś Walentynki, więc spokojnie zdążycie przygotować to danie dla Waszej połówki :-) Kupcie jeszcze butelkę dobrego białego wina i kolacja gotowa!



SKŁADNIKI:
dowolna ilość krewetek (ja przygotowałam 30 dkg)
6 dużych ząbków czosnku
1 mała papryczka chili
natka pietruszki
1/4 szklanki oliwy z oliwek EV
sól morska

Krewetki namoczyć w zimnej wodzie na ok. 30 minut, wypłukać i odsączyć. Na patelni rozgrzać oliwę. Dodać do niej posiekany czosnek i chili. Wrzucić krewetki i chwilę smażyć, potrząsając co jakiś czas patelnią.
Jeśli używacie krewetek tygrysich obetnijcie im czółka (tzw. wąsy). Posypcie świeżo zmieloną solą morską i dodajcie natkę pietruszki. 
Danie najlepiej podawać z bagietką, żeby moczyć ją w sosiku, jaki powstanie i popijać oczywiście białym winem.

Bon Appétit!


6 komentarzy:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com