piątek, 21 września 2012

Zwetschgen Zauber, czyli tarta ze śliwkami, cynamonem i marmoladą morelową



Podczas szybkich zakupów w niemieckiej piekarni moja przyjaciółka zwróciła uwagę na przepysznie wyglądające ciasto ze śliwkami. Nosiło wdzięczną nazwę Zwetschgen Zauber, czyli krótko mówiąc "śliwkowa magia" :)
Postanowiłam upiec bardzo podobne ciasto i odtworzyć jego smak. Wykorzystałam śliwki węgierki oraz domową marmoladę morelową. Przyznam, że wyszlo wybornie. Zapraszam Was na nie w mojej domowej cukierence! :)
Przepis własny
Inspiracja z Niemiec

SKŁADNIKI na ciasto:
200 g mąki pszennej
50 g cukru
cukier waniliowy
2 łyżki rumu (np. Malibu)
1 jajko
120 g zimnego masła
starta skórka z 1 cytryny

oraz:
ok. 0,5 kg śliwek węgierek (umytych, bez pestek, podzielonych na cząstki)
1/2 łyżeczki cynamonu
50 g cukru brązowego
3 łyżki mielonych migdałów (użyłam migdałów ze skórką, które zmieliłam w blenderze)
100 g marmolady morelowej (najlepiej domowej)
masło do posmarowania formy + bułka tarta do posypania


Forma na tartę 24 cm

Mąkę przesiać na stolnicę lub do miski, zrobić wgłębienie, wbić jajko, dodać rum, skórkę z cytryny, cukier, cukier waniliowy, chwilę wygniatać, a następnie dodać pokrojone w płatki zimne masło. Wygniatać ciasto, aż będzie jednolite, uformować kulę i wstawić do lodówki na przynajmniej 30 minut.

Formę na tartę wysmarować masłem i posypać bułką tartą (ewentualnie mąką) i wyłożyć ciasto, formując równe brzegi. Ciasto możecie również rozwałkować i wyłożyć do foremki. Posmarować marmoladą, tworząc cienką warstwę.




Wysypać na ciasto zmielone migdały i wyłożyć śliwki. Posypać delikatnie cynamonem i cukrem brązowym. Jeśli śliwki są bardzo soczyste proponuję posypać je z wierzchu większą ilością migdałów. Na wierzch można użyć płatków migdałowych. Ja już tego nie robiłam.
Tartę piec około 40 minut w temperaturze 175 stopni z termoobiegiem. Wystudzić i posmarować marmoladą morelową, a następnie wstawić do lodówki. Można również ozdobić cukrem pudrem.


Bon Appétit!
Guten Appetit!




Przepis dodaję do dwóch akcji na durszlaku:

11 komentarzy:

  1. Wspaniala, jesienna tarta. Az sie prosi, by wyprobowac!

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam! Te śliweczki! Tarta wygląda naprawdę wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. witaj,
    ja na pewno spróbuję ponieważ uwielbiam śliwki i tarty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajowe ciasto Agatko!
    Faktycznie magiczne i bardzo na czasie :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda naprawdę magicznie!
    pyszności ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cuudowne ciasto, naprawdę jestem pod wrażeniem. Polecam również moją wersje kakaowej tarty ze śliwkami i agrestem oraz galaretką. http://nymuffin.blogspot.com/2013/07/gooseberry-plum-tart-tarta-ze-sliwkami.html

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com