piątek, 30 marca 2012

Ciasto kokosowe z budyniem



Pachnie kokosem w całej kuchni :) Dawno zapomniane ciasto z notatnika mojej mamy. Ja już też zapomniałam jego smak. Teraz już wiem, że będę częściej je piekła :) To naprawdę pyszne ciasto.
Nie należy do szybkich ciast, trzeba mu poświecić trochę czasu, ale naprawdę warto. Bardzo polecam!

Przepis własny

SKŁADNIKI na biszkopt:
1 szkl. mąki pszennej tortowej
3/4 szklanki cukru
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
6 żółtek, 6 białek

MASA BUDYNIOWA:
2 szklanki mleka
1 duży rodzinny budyń waniliowy (np.Gellwe)
100g miękkiego masła
ektrakt waniliowy (1 saszetka)
2 łyżki cukru
3 łyżki mleka kokosowego z puszki
2 kieliszki Malibu

BEZA KOKOSOWA:
5 białek
200g wiórków kokosowych
3/4 szklanki cukru
płatki migdałów do posypania

BISZKOPT: Blachę 24x40 cm wyłożyć papierem. Piekarnik nagrzać do 180 stopni z termoobiegiem. Oddzielić białka od żółtek. Ubić na puszystą masę żółtka z połową cukru, przesiać mąkę tortową i mąkę ziemniaczaną z proszkiem do pieczenia. Ubić pianę na sztywno z cukrem. Ręcznie za pomocą drewnianej łyżki lub szpatułki połączyć żółtka z pianą. Wylać do formy. Delikatnie potrząsnać i wygładzić. Piec ok. 30 minut. 

MASA BUDYNIOWA: Mleko zagotować z budyniem. Jeśli nie jest słodzony dodajemy ok. 3 łyżeczek cukru. Studzimy. Masło ucieramy mikserem z cukrem, wanilią i malibu. Jak tylko budyń wystygnie łączymy go z masłem, ucierając na najwyższych obrotach miksera.

BEZA KOKOSOWA: Białka ubijamy na sztywno z cukrem i dodajemy wiórki kokosowe. Przekładamy do foremki 23x40 cm, posypujemy delikatnie płatkami migdałów i pieczemy 15 minut w 180 stopniach z termoobiegiem.




 

Biszkopt przekrawamy i przekładamy masą budyniową obie warstwy. Najpierw układamy do blaszki jeden blat biszkoptu, smarujemy masą, przykrywamy drugim płatem ciasta, znów smarujemy i przykrywamy bezą kokosową. Wstawić do lodówki przynajmniej na 2 godziny by ciasto ładnie się kroiło.

Bon Appétit!




22 komentarze:

  1. Uwielbiam budyń. Ciasto wygląda przepysznie! ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. kokos i budyń....mmmm... brzmi jak połączenie idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto kokos + budyń, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jest kokos, jest pyszne ciasto :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pięknie, a połączenie smaków znakomite! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda pysznie i takie musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę w to uwierzyć! Wszystkie ciasta, o których dziś z moją mamą rozmawiałam, pojawiają się na blogach.
    Bardzo, bardzo ładne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie to ciasta? Jestem bardzo ciekawa! :) No i zapraszam do mnie częściej! :)

      Usuń
  8. Apetycznie i smakowicie jest u Ciebie :) Zapewniam Cię, że będę częstym gościem a zarazem smakoszem Twych przepisów, za co bardzo Ci dziękuje, jak też za odwiedziny u mnie. Serdecznie Cię pozdrawiam i miłego popołudnia i wieczoru życzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrzydeł człowiek dostaje, kiedy jest dla kogo to wszystko robić i jeśli ktoś to jeszcze podziwia. Dla siebie oczywiście przede wszystkim, bo to kocham i daje mi to pełną satysfakcję, ale takie miłe słowa bardzo motywują, za co dziękuję i zapraszam częściej!
      POZDR.

      Usuń
  9. fajnie przedstawione i wierzę, że jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pycha ciacho, pzdr. Grzesiek

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię ciasta na biszkopcie z delikatnymi kremami, niestety nie jestem cukiernikiem, a bardziej kucharzem. Wolę wiec gotować niż piec, a słodkości jeść u kogoś.Wygląda pysznie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam to ciasto! Jest pyszne! Dziękuję za przepis - na pewno skorzystam, tak jak i z wcześniejszego na tartę z advocatem!
    Będę zaglądać tu częściej!

    Dziękuję za miłe słowa zostawione na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie jest miło, że byłaś tutaj :) Przepisy polecam,bo sprawdzone i uwiecznione na fotografiach :) Ciasta pyszne!

      Usuń
  13. super wygląda, bardzo apetycznie...na pewno jest pyszny, bo z budyniem ;) mmmmm.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com